این مواد غذایی سلامت مو و پوست تان را برای شما به ارمغان می آورد.


در این بخش چند ماده  مفید برای  تقویت و سلامت پوست و مو را به شما بیان خواهیم کرد که با مصرف  آنها و قرار دادن این مواد غذایی در تغذیه  خود می توانید زیبایی و سلامت پوست و موی خود را حفظ کنید.این مواد غذایی عبارتند از:
– تخم مرغ :
تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است كه موها را تقویت کرده و موجب رشد بهتر موهامی شود. تخم مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می‌دارد. به گفته كارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شكلی كه طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.

– موز :
این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی می‌دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پتاسیم موجود در موز می‌تواند این خاصیت را كه به نرمی و شادابی پوست كمك می كند، افزایش دهد.

– كلم قرمز :
كلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می‌كند كه بلافاصله روی پوست تاثیر می‌گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می‌شود. هم چنین برای درمان آكنه نیز بسیار مفید است.

– میوه گویاو :
این میوه كه بومی مناطق گرمسیری آمریكا است غنی از آنتی اكسیدان‌هایی است كه با مولكول‌های مضر رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كنند. این مولكول‌ها به پوست آسیب می‌رسانند و موجب می‌شوند شما پیرتر به نظر برسید. این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C است.

– عدس : 
حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی برای موهاهستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی تركیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین‌های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها كمك می كند.

– چغندر :
این سبزی حاوی یك ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است كه به تجزیه چربی كمك می‌كند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

_ مركبات :
این میوه‌ها نیز به دلیل این كه سرشار از ویتامین C هستند به جذب بهتر آهن كمك می‌كنند و در نهایت موها را تقویت می کنند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : mahsho.com



کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه